niedziela, 6 marca 2016

Demontaż lewego dolnego i górnego zaczepu skrzyni i osłony koła zamachowego.

Teraz podpieramy silnik stabilnie od spodu. Można podobno podwiesić silnik na stojakach od góry nie próbowałem, musiałbym dorabiać stojaki.  Odkręcamy dolny zaczep.
Strzałka niebieska to dolny zaczep który trzeba zdemontować. Czerwone wskaźniki określają trzy śruby podtrzymujące osłonę koła zamachowego. Zielone wskazują trzy z sześciu śrub łączących skrzynię z korpusem silnika.
Wychodzimy spod samochodu i demontujemy górny zaczep skrzyni.
Odkręcamy śruby oznaczone na biało, następne te oznaczone na zielono i tu jest potrzebny głęboki klucz nasadowy o którym pisałem na początku. Został jeszcze do odkręcenia prawy wspornik filtra powietrza niestety nie mam żadnego zdjęcia, musisz go znaleźć sam.

Po uporaniu się z tymi śrubami musimy skrzynie przesunąć do przodu, aby uzyskać dostęp do śrub tylnego zaczepu. Ja do tego wykorzystałem podnośnik hydrauliczny. W celu zmniejszenia nacisku na podporę silnika.
To jest tylni zaczep skrzyni biegów. Brakuje mi zdjęć gdyż nie byłem nastawiony na ich publikację.
Dwie dolne po przesunięciu  skrzyni do przodu odkręcamy. Bez popchnięcia skrzyni do przodu nie włożymy klucza tak ciasno.
Górną odkręcimy z góry.To biała strzałka.

 Teraz przy pomocy podnośnika hydraulicznego opuszczamy całość kilka centymetrów w dół.
Ułatwi to późniejsze wyjęcie skrzyni.

 Wykręcamy jeszcze trzy śruby łączące skrzynie z korpusem silnika. W tym czasie skrzynia musi być podparta od spodu.
Śrubę oznaczoną na czerwono odkręcamy od strony silnika i jest trudno dostępna, gdyby zdemontować prawą półoś byłby łatwiejszy dostęp od spodu.
Pozostałe dwie są tu niewidoczne ale łatwy dostęp kluczem nasadowym.
Teraz musimy mieć pomocnika aby wymontować skrzynię, jeden w kanale drugi od góry podtrzymuje i wysuwamy w kierunku koła pomagając sobie solidnym śrubokrętem, opuszczamy ją na posadzkę. niestety nie posiadam żadnych zdjęć gdyż wszystkie ręce były zajęte.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz